!הילד עוד לא מדווש? מדריך לרוכב הצעיר

אני מכיר את  המבט בעיניים של כל ילד וילדה שרואים לראשונה ילדים

מדוושים בהנאה ובשליטה מלאה עם גלגלי עזר וילדים מנוסים יותר, גם בלעדיהם.

לא כל ילד מסתדר עם אופניים ללא בעיות, המדריך הבא ידריך אתכם ההורים ויעניק פתרונות נפלאים,    פשוטים, קלילים ושתמיד עובדים למען ילדים.  לפני שניגשים למדוושים הקטנטנים זוהי רשימת האבזור      הנחוצה: קסדה, אופניים תקינים, צמיגים בלחץ אוויר תקין ולפי ההוראות, מגני מרפקים וברכיים, מפתח 

ברגים בגודל 15 מ"מ ואזיקונים.

השלב הבא, להגיע עם האופניים והילדים לרחבה גדולה ככל שניתן, סלולה היטב ונקייה מתנועה והחשוב  שמדובר בשיטה, זריזה במיוחד ונטולת כישלונות. מתאימה גם למבוגרים שבנינו.

ההיגיון שבשיטה: להגיע בקלילות ובמהירות למצב "דאייה" עם האופניים, תנועה לפנים כאשר הידיים אוחזות בכידון, בתוך כך שתי הרגליים מורמות מהרצפה - לשיטה קוראים : like a bike .

 

רגע לפני התרגול :

  1. וודאו כי הילד יושב בנוח על האופניים.

  2. בודקים את מיקום הכיסא, הכידון ומכוונים שהידיים אינם רחוקות ממנו והרגליים מגיעות לרצפה.

  3. במידה ולא -  מפרקים את הדוושות באמצעות המפתח (15 מ"מ).

  4. שימו לב כי פדאל שמאל על  ברגי הפדלים מצוין איזה L ואיזה R שמאל וימין בהתאמה) הוא הברגה הפוכה).

  5. את זרוע הקראנק (מערך גלגלי שיניים קדמי) נחבוק עם האזיקון לשלדת האופניים, כדי שלא תפריע.

 

 

 

ניגשים לשיווי המשקל ואז לדווש: 

המטרה לייצר "דאייה" ארוכה ככל הניתן כששתי הרגליים באוויר. לכן חשוב לדחוף קודם את רגל שמאל ואח"כ בימין וחוזר חלילה, עד למהירות סבירה שתאפשר הנפת רגליים מעלה מבלי למעוד. רכיבה על אופניים היא בסופו של יום בעיקר שיווי משקל כמובן, ורק אחר כך דיווש. 20 דקות רצופות נדרשות לתרגול ואז תוכלו להתרשם ובאחריות שהרוכבים הזאטוטים  יכולים  לדאות עם שתי רגליים באוויר לאורך 10 מטר ויותר.

 

לאחר שנצבר הביטחון, נשחרר את האזיקון, נרכיב בחזרה את הפדלים לאופניים ונעבור לשלב הבא.

 

שמרו על לא פחות ממהירות מינימלית, היא זו שתאפשר זרימה.

לכן חייבים להניע את האופניים קדימה ובחוזקה לאורך לפחות שני דיוושים מלאים, לפני שמתייאשים.

 

בשלב זה כדאי להחזיק בחלקו האחורי של כיסא האופניים או בכתף המודרך, אך בשום אופן לא בכידון.

אחיזה בו רק תערער את שיווי המשקל, ותאריך מאד את שלב הלמידה והביטחון בכלי עבור הרוכב החדש.

כל פעם  מנסים לדווש בין 7 ל-10 שניות ולא יותר מכך. סבלנות היא מצרך חשוב. לא הולך עדיין?

אין בעיה בכלל ◄חזרו שלב אחד לאחור, פרקו שוב את הדוושות וחזרו לעבודה.

 

לומדים לבלום

בלימת האופניים אצל ילדים מתבצעת בדרך כלל על-ידי דיווש הפוך, לאחור. בדקו שאין באופניים מערכת "פריילוף" המאפשרת דחיפת פדאלים אחורה ללא בלימה. הקפידו לשנן לילד החרוץ כי בלימה צריכה להתבצע רק בזמן שהאופניים יציבים, ולא בזמן שהם מוטים הצדה. ושוב חשוב להתאמן גם בבלימה.

 

לומדים להביט

הכלל המוכר מנהיגת מכונית, רכיבת אופנוע על הכביש הציבורי וכדומה, תקף כמובן גם כאן. "לאן שנסתכל, לשם נגיע". ובשום צורה לא מביטים לרצפה, על הרגליים המדוושות או על הכידון. מביטים תמיד קדימה לפחות למרחק של 3/4 מטרים ובהמלצה על יותר. כך הגוף מתרגל מהר וטוב יותר ובתוך כך רכיבה בטוחה.  

 

לומדים להסתובב

כלל פשוט! מתרגלים כשהילדים מרגישים בטוחים וכבר מיומנים בנסיעה ישרה ומסוגלות לבלום בבטחה.  

בסיבוב שמאלה הפדאל הימני חייב להיות נמוך ובתוך כך השמאלי גבוה, בסיבוב ימינה פעולה

הפוכה משמאלה. רק כך הילד הרוכב ירגיש בטוח עם הכידון וברכיבה.   

 

 

 

בואו  נסכם

חשוב לזכור ◄ רכיבה ללא קסדה או מגני מרפקים, אינה מומלצת. לא לנו הבוגרים ובייחוד לא לקטנטנים. הקפידו גם על שתייה מרובה, ביגוד בהיר ובלילה שיזהר יותר מכוכב זוהר, ולא לשכוח שמפעם לפעם חולפות להן גם מכוניות.

 

דיווש מהנה וקליל .

נתגלש בפוסט הבא !

הירשמו לרשימת הדיוור שלנווהשארו  תמיד מעודכנים בטיפים, מופעים

וחדשות האקסטרים על גלגלים .

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

פוסטים טריים
Please reload

חיפוש באמצעות תגיות
ארכיון
Please reload

מעקב אקטיבי 
  • ערוץ היוטיוב של באלאנס
  • אנחנו גם בפייסבוק
  • באלאנס ביוטיוב
  • באלאנס בפייסבוק
  • באלנס וואצאפ